Info: lsptourism@uniss.it

call for papers

Bandiera ItaliaBandiera Germania

programme

registration

location

Bandiera Regno UnitoBandiera ItaliaBandiera GermaniaBandiera Regno UnitoBandiera ItaliaBandiera GermaniaBandiera Regno UnitoBandiera ItaliaBandiera GermaniaBandiera Regno Unito

lsp

Specialized Communication in Tourism/

Fachkommunikation rund um den Tourismus/

Comunicazione Specialistica in Ambito Turistico

 

Alghero, 6-7 Ottobre 2011 Italy

programme

Conference Programme

Tagungsprogramm

Programma del Convegno 

 

 

 

Conference Speakers/ Partecipanti / Vortragende /

 

Keynote speakers

 

Konrad Ehlich (Freie Universität Berlin)

Tourismus und sprachliches Handeln - diesseits und jenseits von lingua-franca-Kommunikation

(Doing tourism with language - by lingua franca communication and beyond)

 

Winfried Thielmann (Technische Universität Chemnitz)

Authentische und zitierende Erfahrung - Dimensionen touristischer Sprachlichkeit
(Authentic and Mediated Experience - Dimensions of Language Use in Tourism)

 

 

 

·  Mariangela Albano (Università di Palermo, Italia) [abstract]

An interactive approach to the Italian language: analysing and creating promotional tourism texts

 

·  E. Alikina, S. Mishlanova (Perm State University, Россия) [abstract]

Metaphor Peculiarities in Tourist Discourse

 

 

·  Andrea Francesco Bilotto (Università della Calabria, Italia) [abstract]

Pragmalinguistic features of on-line tourism advertising language

 

 

·  David Brett (Università di Sassari, Italia) [abstract]

Simply the best: the Phraseology of Superlatives in Travel Journalism

 

 

·  Simona Cocco (Università di Cagliari, Italia) [abstract]

Anglicisms in a Spanish-Italian corpus of Tourism Ads

 

 

·  Lorenzo Devilla (Università di Sassari, Italia) [abstract]

 l' ècart du temps’: l’immagine della Sardegna nelle guide turistiche francesi

 

 

·  Carolina Flinz (Università di Pisa, Italia) [abstract]

Deutsche und italienische Reisekataloge als Korpus für TOURLEX: erste Bausteine für ein deutsch-italienisches Lexikon der Touristik-Fachsprache.

 

 

·  Viviana Gaballo (Università di Macerata) [abstract]

A Touch of Color: a Linguistic Analysis of the Use of Colors in the Language of Tourism

 

 

·  Anna Giambagli (SSLMIT- Università di Trieste, Italia) [abstract]

Costruire un’immagine turistica per il Friuli  Venezia Giulia. Itinerari di narrazione e di traduzione

 

·  Iban Leon Llop (Università di Sassari, Italia) [abstract]

La cuina per aprendre. Un approccio glottodidattico alle ricette di cucina

 

·  Alessandra Lombardi & Costanza Peverati (Università Cattolica del Sacro Cuore,  Brescia, Italia) [abstract]

Fraseologia turistica e nuovi strumenti di consultazione: il progetto TouriTerm

 

 

·  Elisabetta Longhi (Università di Parma, Italia) [abstract]

Moorheilbäder per gli Italiani: un caso linguistico

 

 

·  Franco Lorenzi, Emmanuela Meiwes, Nataša Raschi & Paola Bonucci (Università di Perugia, Italia) [abstract]

Comunicazione istituzionale in Rete e comunicazione turistica multilingue: il caso dell’Umbria

 

 

·  Marella Magris  (SSLMIT- Università di Trieste, Italia) [abstract]

La fraseologia delle emozioni in testi turistici promozionali tedeschi e italiani: un’analisi contrastiva e traduttologica

 

 

·  Giovanna Mapelli (Università degli Studi di Milano, Italia) [abstract]

Generi testuali del turismo: analisi delle forme partecipative in italiano e in spagnolo

 

 

·  Elisa Mureddu & Luigi Fiori (Sassari) [abstract]

Progetto didattico CLIL applicato alle discipline della tecnica turistica e della geografia

turistica per una classe 5^ del corso I.T.E.R. (Poster)

 

 

·  Antonella Nardi (Università di Macerata, Italia) [abstract]

Sprachliche Handlungen in Audioguide-Texten

 

 

·  Maria Cristina Palazzi (SSLMIT- Università di Trieste, Italia) [abstract]

Comunicazione turistica: il ruolo delle emozioni nelle unità lessicali

 

 

·  Antonio Pinna (Università di Sassari, Italia) [abstract]

An Investigation of the Pattern it v-link ADJ to-inf in a Corpus of Travel Journalism

 

 

·  Ida Ruffolo  (Università della Calabria, Italia) [abstract]

A corpus-based discourse analysis to identify the perception of nature in travel promotion texts

 

 

·  Simona Sangiorgi (Università di Salerno, Italia) [abstract]

The Language of Italian Food and Wine Tours: English and German Translations of Culture-specific Words and Phrases

 

 

·  Ira Torresi (SSLMIT, Università di Bologna-Forlì, Italia) [abstract]

Go for the Real Thing: Idiomatising Translated Tourist Promotion

 

 

·  Viktoria Umborg, (Tallinn University of Technology, Eesti) [abstract]

Werbetexte in der Tourismusbranche

 

 

·  Caterina Virdis, Doris Höhmann, Eros Zanchetta & Maria Vittoria Spissu [abstract]

La rappresentazione del paesaggio in diversi contesti comunicativi specialistici /

Landschaftsdarstellungen in verschiedenen fachbezogenen Kommunikationszusammenhängen.

 

 

·  Renata Zanin (Free University of Bozen · Bolzano) [abstract]

Qualitätssicherung in Texten zu hochwertigen Tourismusdestinationen